Σελίδες

Τρίτη 19 Αυγούστου 2025

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ, ΑΝΑ ΧΩΡΑ ΜΕ ΠΟΣΟΣΤΑ

 

ΕΔΩ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΧΩΡΕΣ , ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΕΥΚΑΙΡΙΑΣ. ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΕΙ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ. Η ΕΡΕΥΝΑ ΑΥΤΗ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ ΤΟ 2010 ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΛΗΠΤΙΚΗ. ΔΕΝ ΤΑ ΕΧΩ ΓΡΑΨΕΙ ΟΛΑ. ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΙΑ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ. ΒΕΒΑΙΑ ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΤΕΘΕΙ ΠΙΟ ΠΟΛΛΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ, ΠΙΟ ΑΥΞΗΜΕΝΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑ ΦΥΛΟΜΕΤΑΒΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΟΜΟΦΥΛΟΦΙΛΙΑΣ, ΠΟΥ ΚΑΜΙΑ ΧΩΡΑ ΔΕΝ ΤΑ ΔΙΝΕΙ . ΤΑ ΚΡΑΤΑΕΙ ΚΡΥΦΑ. ΟΠΟΤΕ ΕΧΟΥΝ ΑΛΛΑΞΕΙ ΛΙΓΟ ΚΑΙ ΑΥΤΑ


ΔΑΝΙΑ . Είναι η χώρα με το τρίτο μικρότερο ποσοστό νέων 18-24 ετών που εγκατέλειψαν ή δεν συνέχισαν τις σπουδές τους μετά την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. Το συνολικό ποσοστό είναι 12% (14% για τους άνδρες και 9% για τις γυναίκες).

ΓΕΡΜΑΝΙΑ . Το 15% των νέων 18-24 ετών δεν έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι 14% και 16% αντιστοίχως.

ΣΟΥΗΔΙΑ . Η σκανδιναβική χώρα έχει τους λιγότερους νέους (μόλις 7%) ηλικίας 18-24 ετών, που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι 8% και 7% αντιστοίχως.

ΙΣΠΑΝΙΑ . Στη χώρα καταγράφεται το δεύτερο υψηλότερο ποσοστό (29%) στην Ε.Ε. των ατόμων 18-24 ετών, που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι 35% και 23% αντιστοίχως.

ΓΑΛΛΙΑ . Το 15% των νέων 18-24 δε έχει ολοκληρώσει τη υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά 16% για τους άνδρες και 14% για τις γυναίκες.

ΙΡΛΑΝΔΙΑ . Στη χώρα καταγράφεται το τέταρτο υψηλότερο ποσοστό –ομοίως με τη Μεγάλη Βρετανία- μεταξύ των χωρών των ατόμων 18-24 ετών, που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Ο γενικός μέσος όρος είναι 20%, οι άνδρες 24% και οι γυναίκες 16%.

ΙΤΑΛΙΑ . Στη χώρα αυτή υπάρχει το τρίτο υψηλότερο ποσοστό (27%) στην Ε.Ε των ατόμων 18-24 ετών που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Οι άνδρες 30% και οι γυναίκες 24%. ΛΟΥΞΕΜΒΟΥΡΓΟ . Το 19% έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση με το ίδιο ποσοστό για τους άνδρες και τις γυναίκες.



ΑΥΣΤΡΙΑ . Το τρίτο χαμηλότερο ποσοστό (12%) ατόμων ηλικίας 18-24 ετών που εγκατέλειψαν την υποχρεωτική εκπαίδευση καταγράφεται στη χώρα αυτή. Το 10% για τους άνδρες και το 13% για τις γυναίκες.

ΠΟΡΤΟΓΑΛΙΑ . Στη χώρα υπάρχει το υψηλότερο ποσοστό (46%) στην Ε.Ε. των ατόμων 18-24 ετών που έχουν εγκαταλείψει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι 51% και 40% αντιστοίχως.

ΦΙΛΑΝΔΙΑ . Το 10% των νέων (δεύτερη καλύτερη θέση στην Ε.Ε.) δεν έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες είναι 12% ενώ για τις γυναίκες 8%. ΜΕΓΑΛΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ . Η εκροή από την υποχρεωτική εκπαίδευση φθάνει το 20% με 20% για τους άνδρες και 19% για τις γυναίκες.

ΟΛΛΑΝΔΙΑ . Το 16% των νέων 18-24 ετών δεν έχει ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση. Τα ποσοστά για τους άνδρες και τις γυναίκες είναι 18% και 15% αντιστοίχως.

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας στην Ελλάδα

Στην Ελλάδα τα Σ.Δ.Ε, ιδρύθηκαν στο πλαίσιο της εφαρμογής της πολιτικής της δια βίου Εκπαίδευσης Η θεσμοθέτησής τους, «ως ταχύρυθμο πρόγραμμα … εκπαιδεύσεως» έγινε με το νόμο 2525/97 ο οποίος αναφέρει: Άρθρο 1 Ίδρυση, σκοπός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας 1. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) της χώρας είναι δημόσια σχολεία και παρέχουν στους αποφοίτους τίτλο ισότιμο προς το απολυτήριο του Γυμνασίου



2. Σκοπός των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας είναι προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη των εκπαιδευομένων, καθώς επίσης και η αύξηση των δυνατοτήτων απασχόλησής τους. Ειδικότερα, στόχοι των Σ.Δ.Ε. είναι: α) η ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης νέων 18 ετών και άνω. β) η επανασύνδεση των εκπαιδευομένων με την εκπαίδευση και τα συστήματα κατάρτισης γ) η ενίσχυση της αυτοεκτίμησης των εκπαιδευομένων ώστε να αποκτήσουν γνώσεις, ικανότητες και στάσεις που θα βοηθήσουν στην κοινωνική ένταξη και ανέλιξη δ) η συμβολή στην ένταξή τους στον κόσμο εργασίας.



Χοντολίδου Ε. (2003), Το Πρόγραμμα Σπουδών του ΣΔΕ, στο Προδιαγραφές Σπουδών για τα ΣΔΕ, ΓΓΕΕ, ΙΔΕΚΕ, Αθήνα.


Βεκρής Λ. (2003), Το Πρόγραμμα Σπουδών του ΣΔΕ, στο Προδιαγραφές Σπουδών για τα Σ.Δ.Ε, ΓΓΕΕ, ΙΔΕΚΕ, Αθήνα BLOOG

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου