Μερικοί μαθητές εκφοβίζουν
συμμαθητές τους!!Για εκπαιδευτικούς, και ….γονείς……
Σε μια τάξη Λυκείου παρατηρείται ότι δημιουργούνται μικρές
κλίκες μαθητών, που εκφοβίζουν τους
υπόλοιπους μαθητές. Πώς μπορεί σε αρχικό στάδιο να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο
αυτό;;
Η ευχάριστη σχολική ατμόσφαιρα δε δημιουργείται μόνο από τη σχέση
δασκάλου-μαθητών. Δημιουργείται και από τις σχέσεις των ίδιων των παιδιών. Η σχολική τάξη
είναι ένας κοινωνικός σχηματισμός με ιδιαίτερη δομή, διάρθρωση και πλέγμα σχέσεων
ζωτικών, που λειτουργεί με δυο κανονισμούς.
Τον επίσημο και τον ανεπίσημο. Ο Επίσημος ρυθμίζεται συνήθως από
το δάσκαλο. Ο ανεπίσημος ρυθμίζεται από τους μαθητές και τους δεσμούς που αναπτύσσονται
ανάμεσα τους. Τα παιδιά που δεν μπορούν
για κάποιο λόγο να σταθεροποιήσουν κάποιο δεσμό φιλίας μέσα στην ομάδα, αισθάνονται
απορριπτόμενα, απομονωμένα, και έχουν ανάγκη από βοήθεια.
Δουλειά του δασκάλου είναι η μελέτη της κοινωνικής δομής της
τάξης του, με τη βοήθεια των κοινωνιογραμμάτων, και η υποβοήθηση των απομονωμένων μαθητών να σταθεροποιήσουν κάποιους δεσμούς
φιλίας μέσα στην ομάδα.
Χρήσιμο μέσο για αυτή την εργασία είναι το κοινωνιόγραμμα, που
μας δίνει την <εικόνα>των έλξεων και απωθήσεων που επικρατούν στη σχολική
ομάδα.<<τη θερμοκρασία των διαπροσωπικών σχέσεων>>, την αποδοχή ενός
παιδιού η παιδιών από μια ομάδα..(Β.Ι. Χαραλαμπόπουλος)
Οι αρνητικές σχολικές εμπειρίες αποτελούν την αυτοεκτίμηση ενός μαθητή,
και πολύ συχνά, επιδίδεται ο τελευταίος με χαμηλή αυτοεκτίμηση,σε αντικοινωνικές
συμπεριφορές
Μπορεί τα αντικοινωνικά άτομα να είναι διαμαρτυρόμενα θύματα του κοινωνικού συστήματος, το οποίο
δεν τους προσέφερε προϋποθέσεις για
επιτυχία(Ηλ. Ματσαγγουρας)
Δρ.Αντωνης Ιακ.
Ελευθεριάδης(Συγχρονη πένα, 2007)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου