Σελίδες

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Ο Ιμμάνουελ Καντ,

Στο φτωχικό  μιας γερμανικής οικογένειας χειρωνακτών γεννήθηκε το
τέταρτο παιδί του σαμαρά Γιόχαν Κάντ, Ο  Ιμμάνουελ  Καντ,
Φιλόσοφος..(1724) Γερμανός φιλόσοφος και επιστήμονας. Θεωρείται ένας
από τους σημαντικότερους στοχαστές και φιλοσόφους όλων των εποχών.
Στην ελληνική γλώσσα το όνομά του παλαιότερα αποδιδόταν ως Εμμανουήλ
Κάντιος (Κριτική του Καθαρού Λόγου)
 Για την μητέρα του την οποία έχασε σε ηλικία 14 ετών, μιλούσε
ηλικιωμένος πια,  με βαθειά αγάπη και συγκίνηση. Απ΄αυτήν  έλαβε τις
πρώτες πνευματικές επιρροές οι οποίες  ήταν καθοριστικές  για όλη του
την βιοαντίληψη και τον τρόπο ζωής του. <Ποτέ δε θα ξεχάσω τη μητέρα
μου είχε γράψει στον Γιάχμαν διότι εμφύτεψε και ανάθρεψε μέσα μου τον
πρώτο βλαστό του αγαθού, άνοιξε την καρδιά μου στις εντυπώσεις της
φύσης εξήγειρε και διεύρυνε τα έννοιες μου, και τα διδάγματα που μου
έδωσε είχαν μια μονίμως σωτήρια επίδραση στη ζωή μου>
Ο Γκαίτε είπε κάποτε αναφερόμενος στον Καντ ότι κάθε φιλοσοφία πρέπει
να αγαπάται και να βιώνεται αν είναι να αποκτήσει σημασία γα τη ζωή .
< Ο στωικός, ο πλατωνικός, ο επικούρειος, όλοι πρέπει ο καθένας με τον
τρόπο του να τα βγάλουν πέρα με τον κόσμο. Οι φιλόσοφοι απτην πλευρά
τους, δεν έχουν να μας προσφέρουν παρά μορφές ζωής. Μόνο το επίκτητο
της ανθρώπινης γνώσης αποτυγχάνει πέφτοντας σε αντιφάσεις. Το έμφυτο
της γνωρίζει να εισχωρεί παντού, και όχι σπάνια νικά το αντίστροφό
του,
 Κατ΄αρχας πρέπει να είμαστε σε αρμονία με τους εαυτούς μας, αφού  τις
 δυσαρμονίες οι οποίες μας επιβάλλονται απ΄έξω δε μπορούμε να τις
άρουμε, είμαστε πάντως σε θέση τουλάχιστον κουτσά-στραβά να τις
ισοφαρίσουμε
Απόσπασμα από το βιβλίο του Ερνεστ  Κασσίρερ <Κάντ η ζωή και το έργο
του> Ινδικτος Αθήνα 2001

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου