Πολύ συνοπτικά, η εξέλιξη των
ρευμάτων της Ιστορίας των Τεχνών στην Ευρώπη.
Μετά το Μεσαίωνα (κατ΄άλλους σκοτεινό συγκρινόμενος με την Αναγέννηση)
δεσπόζει η Αναγέννηση των Τεχνών, που πολύ γενικά είναι... η στροφή προς την αρχαιότητα.
Η ιταλική του δέκατου πέμπτου αιώνα είναι η απογείωση των Τεχνών, τόσο που μερικοί ιστορικοί της τέχνης θεωρούν θαύμα τη γέννηση τόσο μεγάλων ζωγράφων, γλυπτών, και μουσικών, συγχρόνως.
Σαν κύριο χαρακτηριστικό της, η Αναγέννηση χαρακτηρίζεται με ορθολογικά στοιχεία. Εκπρόσωποι είναι ο Μικελάντζελο, Σάντρο Μποτιτσέλι, Λεονάρδο Νταβίντσι, κ.α)
Από τον δέκατο έβδομο έως τον δέκατο όγδοο , το ρεύμα των τεχνών στην Ευρώπη είναι το Μπαρόκ, που σημαίνει ακανόνιστο. Εκπέμπει περισσότερο συναίσθημα και ξεφεύγει από τις γραμμές της Αναγέννησης
Πολυάριθμοι
είναι οι καλλιτέχνες του Μπαρόκ. Αναφέρουμε λίγους μόνο από τους πιο σπουδαίους
όπως τους Ιταλούς ζωγράφους οροφών Κορτόνα και Πότσο το γλύπτη Μπερνίνι και τον
αρχιτέκτονα Μπορρομίνι. Εκτός Ιταλίας έχουμε το Φλαμανδό ζωγράφο Ρούμπενς, στην
Ολλανδία το Ρέμπραντ, Βερμέερ Ρόυσντα ελ, Καλφ που μαζί με άλλους εργάστηκαν
ώστε η χώρα αυτή να γνωρίσει το 17ο αιώνα τη χρυσή της εποχή στη ζωγραφική.
Στην Ισπανία είναι ο Βελάσκεθ και ο Μουρίλλο. 🌈🌈🌈🌈Μετά το Μεσαίωνα (κατ΄άλλους σκοτεινό συγκρινόμενος με την Αναγέννηση)
δεσπόζει η Αναγέννηση των Τεχνών, που πολύ γενικά είναι... η στροφή προς την αρχαιότητα.
Η ιταλική του δέκατου πέμπτου αιώνα είναι η απογείωση των Τεχνών, τόσο που μερικοί ιστορικοί της τέχνης θεωρούν θαύμα τη γέννηση τόσο μεγάλων ζωγράφων, γλυπτών, και μουσικών, συγχρόνως.
Σαν κύριο χαρακτηριστικό της, η Αναγέννηση χαρακτηρίζεται με ορθολογικά στοιχεία. Εκπρόσωποι είναι ο Μικελάντζελο, Σάντρο Μποτιτσέλι, Λεονάρδο Νταβίντσι, κ.α)
Από τον δέκατο έβδομο έως τον δέκατο όγδοο , το ρεύμα των τεχνών στην Ευρώπη είναι το Μπαρόκ, που σημαίνει ακανόνιστο. Εκπέμπει περισσότερο συναίσθημα και ξεφεύγει από τις γραμμές της Αναγέννησης
Τον δέκατο όγδοο στη Γαλλία κυρίως η τάση που αναπτύσσεται είναι η Ροκοκό που σημαίνει ανάλαφρο, κυρίως στην αρχιτεκτονική και γλυπτική
Στο τέλος της Αναγέννησης και αρχή μπαρόκ, αναπτύσσεται μια άλλη τάση ο Μανιερισμός από το μανιέρα που σημαίνει τρόπος. Είναι μια επιτήδευση της ανθρώπινης έκφρασης και γενικά μια κατάργηση των αναλογιών. Μερικοί κριτικοί το κρίνουν ως ρηχή μίμηση της Αναγέννησης . Εκπρόσωπος του μανιερισμού είναι ο Έλληνας Δομίνικος Θεοτοκόπουλος .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου