Σελίδες

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ

 

Η ΦΥΣΙΚΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ, Η ΟΠΟΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗΤΗ

Η νοημοσύνη είναι το σύνολο των πνευματικών λειτουργιών που χρησιμοποιούμε για να αντιμετωπίσουμε καταστάσεις και να λύσουμε προβλήματα χρησιμοποιώντας τις προηγούμενες εμπειρίες.. Κατά τον Πιαζέ οι ουσιώδεις λειτουργίες της νοημοσύνης συνίστανται στην κατανόηση και ανακάλυψη, δηλαδή στο να κατασκευάζουμε νέες δομές με βάση τις δομές που υπάρχουν ήδη στον κόσμο.


Η νοημοσύνη διακρίνεται σε πρακτική και θεωρητή. Η πρακτική συνίσταται στη δύναμη προσαρμογής σε νέες καταστάσεις, ενώ η θεωρητική να προβαίνει σε κρίσεις και υπολογισμούς. Χαρακτηριστικό νόημα της νοημοσύνης είναι να βρίσκει ομοιότητες, διαφορές ή σχέσεις.

(Δε θεωρείται πρακτικά νοήμων ενας άνθρωπος αν δεν μπορει να προσαρμοστεί ευκολα στις περιστάσεις, οσα πτυχία και να έχει, Βλεπεις γυναίκες κυρίως που εχουν πτυχία, και γίνονται αλκοολικές με την πρώτη αποτυχία, συν τα ψυχοφαρμακα και τις αποπειρες. Ποση νοημοσυνη και πνευματικοτητα εχουν; Μηδενική )


Ο Howard Gardner του Πανεπιστημίου του Harvard έχει διατυπώσει τη θεωρία της πολλαπλής νοημοσύνης. Σύμφωνα  με αυτή τη θεωρία, η νοημοσύνη έχει εφτά βασικά επίπεδα: τη Γλωσσική, τη Λογικομαθηματική, τη Χωροταξική, τη Μουσική, τη Σωματοκινητικήτη διαπροσωπική και την Ενδοπροσωπική ( Η τεχνητή δεν μπορεί να τα εχει ολα αυτά, αλλα επιμερίζεται, θεωρώ πάλι τελειότητα δεν θα εχει, απλά μια διευκόλυνση σε κάποιο τομέα)


Ο Όρος νοητική υστέρηση περιγράφει μια κατάσταση που περιλαμβάνει πλήθος ανομοιογενών παθολογικών περιπτώσεων. Υποδηλώνει μια νοητική ανάπτυξη κάτω απτο μέσο όρο, η οποία είναι παρούσα κατά τη γέννηση, ή εμφανίζεται στην πρώτη παιδική ηλικία, και οφείλεται σε κάποια εξελικτική αναστολή λόγω οργανικών  αιτίων.(Edgar Doll,1941) (Εδω βοηθάει η τεχνητή )


Σύμφωνα με την ταξινόμηση του Kirk, τα άτομα με νοητική υστέρηση διακρίνονται


Βραδυμαθή (Slow learner) Τα άτομα αυτά έχουν  οριακή νοημοσύνη. Η κοινωνική, συναισθηματική, σωματική, και κινητική τους ανάπτυξη είναι φυσιολογική. Η ικανότητά τους για αφηρημένη σκέψη είναι περιορισμένη, δυσκολεύονται να αφομοιώσουν γνώσεις, και επηρεάζονται εύκολα από άσχετα ερεθίσματα. Επαναλαμβάνουν τα ίδια λάθη και δεν ολοκληρώνουν την εργασία τους. Δυσκολεύουν να κατανοήσουν οδηγίες και όταν τις κατανοήσουν  δυσκολεύονται να τις εκτελέσουνε. Δεν  έχουν  εμπιστοσύνη στον εαυτό τους , ενώ συχνά προβάλλουν δικαιολογίες για τα λάθη τους. Γενικά στο σχολείο δεν αποδίδουν όσο οι συμμαθητές τους.


Εκπαιδεύσιμα(educable). Τα συγκεκριμένα άτομα μπορούν να αποκτήσουν βασικές μόνο σχολικές γνώσεις και δεξιότητες, όπως ανάγνωση , γραφή, αριθμητική.


Ασκήσιμα. (trainable) Τα άτομα αυτά δεν είναι σε θέση να αφομοιώσουν βασικές σχολικές γνώσεις και δεξιότητες.


Πλήρως εξαρτώμενα.(totally depanded/custodial) Άτομα που παρουσιάζουν βαριά νοητική στέρηση, και δεν είναι σε θέση να ασκηθούν στην αυτοεξυπηρέτηση. Η νοητική στέρηση οφείλεται σε κληρονομικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες κληρονομικότητα οριοθετεί την νοητική ανάπτυξη τους ατόμου, ενώ το περιβάλλον διευκολύνει ή εμποδίζει την αξιοποίηση των κληρονομικών διανοητικών δυνατοτήτων ανάλογα με τις ευκαιρίες που παρέχει.(όσα παιδια με νοητική στέρηση ξερά, έχουν συγγενή παρόμοιο. Αδελφο της μαμάς, του μπαμπά, παπου κλπ)


Στις περισσότερες όμως περιπτώσεις η νοητική στέρηση (80%)είναι πολύπλοκη διαδικασία για την αξιολόγηση της.


Τα πνευματικά χαρακτηριστικά του παιδιού με οριακή νοημοσύνη


Βραδύς ρυθμός πνευματικής ανάπτυξης


Ελλιπής πνευματική ανάπτυξη


Φαινόμενα παλινδρόμησης


Ετεροχρονικότητα ψυχοβιολογικής ανάπτυξης


Διαταραχές λόγου η γλωσσικής δυσχέρειας


Αδυναμία συγκέντρωσης προσοχής


Ασθενής μνήμη


Αδυναμία επανάληψης και άσκησης


Αδράνεια των νοητικών διεργασιών


Το παιδί με την οριακή νοημοσύνη μπορεί να μην έχει προβλήματα στη γραφή στην ανάγνωση ή στην αποστήθιση. Αυτός είναι και βασικός λόγος που το πρόβλημα δεν εντοπίζεται απτην αρχή. Το πρόβλημα εντοπίζεται στα μεγάλες τάξεις του Δημοτικού και στο Γυμνάσιο όπου απαιτούνται σύνθετες γνωστικές διαδικασίες, όπως επαγωγική, συνειρμική, αναλυτική, συγκριτική, αφηρημένη και συμπερασματική σκέψη, καθώς και λογική κρίση.


Οι παραπάνω αδυναμίες οδηγούν σε μαθησιακές δυσκολίες ευρέως φάσματος.


 Νίκος Τομαράς. Μαθησιακές Δυσκολίες . Πατάκης 2010//////



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου