Καλό ειναι οι μαθητές Γυμνασίου , αντί να ασχολούνται με ένα σωρό άχρηστα πράγματα, να μάθουν να διχοτομούν μια γωνία, να χρησιμοποιούν διαβήτη, να κάνουν ομόκεντρους κύκλους, να μετρούν γωνίες με το μοιρογνωμόνιο, να φέρουν μεσοκαθέτους κλπ. Μιλάμε για απλή διχοτόμηση που δεν ξέρουν καν τι σημαίνει. Τα έχουν στο μυαλό τους σαν δηλια προβλήματα.
Οταν ήταν στο Δημοτικό με τον COVID δεν τους έδειχνε κανένας, δια ζώσης, και μετά κανένας βέβαια δεν έκανε τον κόπο.
Στην Ακαδημία Πλάτωνα, (το πρώτο Πανεπιστήμιο στον κόσμο) δεν θα μπορούσαν να μπουν να φιλοσοφήσουν, ούτε να μιλήσουν, καθότι απέξω έγραφε
Μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω μοι την θύρα»
Παίζει ρόλο στους νευρώνες εγκεφάλου
Μόνο 3 είναι τα…Δήλια προβλήματα;
Τα
3 δήλια (κλασσικά άλυτα) προβλήματα της
γεωμετρίας που απασχόλησαν τους Έλληνες
μαθηματικούς για πολλούς αιώνες, είναι
η τριχοτόμηση μιας τυχούσας γωνίας,
δηλαδή δεδομένης μιας τυχούσας οξείας
γωνίας , να κατασκευαστούν
2 ευθείες
που τη χωρίζουν σε 3 ίσα μέρη. Ο διπλασιασμός
του κύβου,δηλαδή δεδομένου ενός κύβου
να κατασκευαστεί ένας άλλοs κύβος
με διπλάσιο όγκο από τον πρώτο. Ο
τετραγωνισμός του κύκλου, δηλαδή
δεδομένου ενός κύκλου να κατασκευαστεί
τετράγωνο με ίσο εμβαδό. Ο ρόλος που
έπαιξαν αυτά τα 3 προβλήματα στη
διατύπωσή τους, στην εξέλιξη των
μαθηματικών είναι τεράστιος.
Οι
μαθηματικοί του 5ου ,κατάλαβαν ότι δεν
ήταν δυνατόν να τα λύσουν μόνο με ευθείες
και κύκλους. Προς το τέλος του 5ου το
πρόβλημα του τετραγωνισμού του κύκλου
ήταν πολύ γνωστό στην Αθήνα, τόσο, ώστε
ακόμα και ο Αριστοφάνης διακωμωδούσε
τη λύση του. Τα προβλήματα διαδραμάτισαν
εξαιρετικά σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη
της γεωμετρίας.
<<Ο
όρος “Δήλιο πρόβλημα” οφείλεται στο
χρησμό, που δόθηκε στους Δηλίους κατά
τη διάρκεια λοιμού, περίπου το 430 π.Χ., ο
οποίος συμβούλευε να κατασκευάσουν ένα
κυβικό βωμό διπλάσιου μεγέθους από τον
ήδη υπάρχοντα. Οι Δήλιοι αναγκάστηκαν
να συμβουλευτούν ακόμα και τον Πλάτωνα
για να δώσουν λύση στο πρόβλημα>>.
BLOOG
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου