Σελίδες

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

ΗΜΙΣΦΑΙΡΙΑ ΚΑΙ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ

Κατά την Petra Thorbrietz(2009)
Καθώς αναπτύσσεται ο εγκέφαλος αυξάνονται και οι δεξιότητες του παιδιού. Βλέπουμε τα βασικότερα στάδια εξέλιξης
Μέχρι το τρίτο ή τέταρτο έτος της ηλικίας ο εγκέφαλος δεν είναι ακόμα ικανός  να αποθηκεύσει εμπειρίες και γεγονότα , με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσει να τα ανακαλέσει συνειδητά. Το στάδιο αυτό ονομάζεται παιδική αμνησία. Σε αυτές τις ηλικίες  μαθαίνουμε πολλά  για παράδειγμα να μας αρέσει κάποιο συγκεκριμένο φαγητό, αργότερα δε θυμόμαστε γιατί συνέβη αυτό. Μετά απ αυτή τη φάση αρχίζουν να δημιουργούνται οι πρώτες   εντυπώσεις αυτές που λέμε αναμνήσεις της ενήλικης ζωής
Κατά την εκμάθηση της γλώσσας η σημασιολογία, δηλαδή η σημασία των λέξεων γίνεται κατανοητή ταχύτερα από  οτι η γραμματική, επειδή είναι κατανεμημένες σε διαφορετικές περιοχές του εγκεφάλου.(περιοχές Wernicle kai Brocal)
Επίσης η αναλυτική  και διαισθητική ικανότητα είναι αποθηκευμένες σε αντίθετα ημισφαίρια του εγκεφάλου πολύ απλουστευμένα στο αριστερό η λογική και στο δεξιό το συναίσθημα. Στην ηλικία περίπου των 4 ετών αρχίζει σταδιακά να βελτιώνεται η συνεργασία ανάμεσα στις 2 πλευρές. Το παιδί  μπορεί τώρα να διαχωρίζει μεταξύ εικονικού και πραγματικού. Μπορεί το ίδιο το παιδί να παίξει διάφορους ρόλους.
Ομοίως τα διάφορα σημεία της συγκέντρωσης  είναι κατανεμημένα σε διαφορετικά σημεία του εγκεφάλου. Το δεξιό φροντίζει  για τη διατήρηση προσοχής και για τη σωστή αντίδραση του εγκεφάλου στα οπτικά ερεθίσματα. Το αριστερό ευθύνεται για τις έντονες αλλαγές των στοιχείων της συγκέντρωσης . Για να μπορέσουν τα παιδιά να συγκεντρωθούν σε κάτι πρέπει να βελτιωθεί η συνεργασία των δυο μερών του εγκεφάλου ενώ  παράλληλα ωριμάζει ο μετωπιαίο λοβός-η λειτουργική μνήμη και το κέντρο σχεδιασμού του εγκεφάλου
Στα 6 χρόνια αρχίζει μια φάση πνευματικής ωριμότητας το παιδί είναι λιγότερο παρορμητικό, μπορεί να ελέγχει καλύτερα τα συναισθήματά του, και έχει μάθει να περιμένει…
Οι μετωπιαίοι λοβοί του διαμορφώνουν όλο και περισσότερες διασυνδέσεις για λογική σκέψη, κριτική ικανότητα, υπολογισμό ,και συνετή συμπεριφορά
Αυτό το βοηθάει να συγκεντρώνεται καλύτερα, και να μαθαίνει με συγκεκριμένο στόχο.
Παράλληλα διαμορφώνονται οι πίσω περιοχές του εγκεφάλου, γεγονός που ενισχύει τις γλωσσικές ικανότητες και την ικανότητα αντίληψης  των χώρων
Από το 10 έτος το παιδί έχει ήδη διαμορφώσει μια ισχυρή προσωπικότητα. Τώρα ο εγκέφαλος του έχει αποκτήσει μια συγκεκριμένη δομή, η οποία αποφασίζει αν και στο μέλλον δυσκολευτεί στη μάθηση. Αν για παράδειγμα ένα παιδιά έχει παίξει από νωρίς ένα μουσικό όργανο, μπορεί να εξασκήσει περισσότερο τη μουσική κλίση του. Αν  έχει μεγαλώσει σε δίγλωσσο περιβάλλον μπορεί  με άνεση να μάθει και μια τρίτη γλώσσα
ΟΣΟ ΠΙΟ  ΠΟΛΥΠΛΟΚΗ ΚΑΙ ΕΥΡΕΙΑ ΕΙΝΑΙ  Η ΔΙΑΜΟΦΩΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΊΑ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ  Η ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ  ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΗΛΙΚΗ  ΖΩΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου