Σελίδες

Τετάρτη 23 Ιουλίου 2014

ΕΓΚΕΦΑΛΟΣ-ΔΥΣΛΕΞΙΑ


Διαφέρει η δομή του εγκεφάλου του παιδιού με δυσλεξία;
Ο εγκέφαλος των ατόμων με δυσλεξία είναι διαφορετικά πλασμένος. Αυτό ισχύει για το λεκτικό κέντρο του εγκεφάλου και για το οπτικό τους σύστημα. Για αυτό τα παιδιά αυτά σκέπτονται με εικόνες και όχι με λέξεις.

Πόσοι είναι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες και πόσοι με δυσλεξία;
Στη χώρα μας αναφέρεται ότι οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες αποτελούν το 15% του μαθητικού πληθυσμού και από αυτό το ποσοστό το 6-8% έχει δυσλεξία. Η συχνότητα εμφάνισης των μαθησιακών δυσκολιών ποικίλει από χώρα σε χώρα καθώς και από ερευνητή σε ερευνητή,  εξ αιτίας της διαφωνίας που υπάρχει ως προς τον ορισμό τους.
Στο 5ο  συνέδριο  Δυσλεξίας (Θεσσαλονίκη 23-27/9/2004) αναφέρθηκε ότι οι δυσλεξικοί  αποτελούν το 5% του πληθυσμού , ενώ στη διάρκεια της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης εντοπίζεται έγκαιρα και τυγχάνει της κατάλληλης αντιμετώπισης  μόνο το ένα στα πέντε Ελληνόπουλα. Συνολικά οι Έλληνες με δυσλεξία είναι γύρω στους 600.000
Νίκος Τομαράς Μαθησιακές Δυσκολίες Πατάκης 2008)
Οι Ειδικοί λένε ότι όσο πιο γρήγορα υπάρχει η διάγνωση, τόσο πιο εύκολα αντιμετωπίζεται. Να μη μεγαλώνει το παιδί με το πρόβλημα, αλλά με την  προσπάθεια εξάλειψης αυτού.  Οι γονείς  δε πρέπει να  επαναπαύονται  επειδή τα παιδιά στο Δημοτικό δε μένουν στην ίδια τάξη. Δε πρέπει να βρίσκουν δικαιολογίες τύπου το κινητό πώς το έμαθε αμέσως; Ή τα έργα πώς τα θυμάται; Απλά δε διαβάζει γιατί τεμπελιάζει…δε θέλει, και άλλα παρόμοια ..για να τα ακούν..οι ίδιοι και το παιδί. (Το 100% των γονέων, παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες λέει τα ίδια) Όταν διαπιστώσουν ότι το παιδί ξεχνάει, δε μαθαίνει,  κλπ…πρέπει να επισκεφτούν ειδικό, για προσπάθειας εξάλειψης. Με τη συνειδητοποίηση και   παραδοχή του προβλήματος, και τον παράλληλο  αγώνα για λύσεις  η προσαρμογή στην κοινωνία είναι πιο εύκολη, και το παιδί είναι ευχαριστημένο  χωρίς άγχος.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου