Πώς μαθαίνουν τα παιδιά;;
Η μάθηση πετυχαίνεται καλύτερα όταν έχουμε καλή διάθεση, επιβεβαιώνει ο ψυχίατρος από τη Ουλμ, Μανφρεντ Σπιτσερ
Σε ένα πείραμα ζήτησαν από τους μαθητές μιας τάξης γερμανικού δημοτικού σχολείου ,να λύσουν πολύπλοκες ασκήσεις αριθμητικής .Μετά από μισή ώρα, οι μισοί μαθητές αφέθηκαν ελεύθεροι να παίξουν στη διπλανή αίθουσα, ενώ οι υπόλοιποι έπρεπε να συνεχίσουν την προσπάθεια. Τριάντα λεπτά αργότερα η πρώτη ομάδα επέστρεψε ευδιάθετη και χαλαρωμένη κι έλυσε νωρίτερα από τη δεύτερη, παρά τον χαμένο χρόνο.
Σε μια άλλη έρευνα, πρόβαλαν σε μαθητές της πρώτης δημοτικού σλαιντς με σχολικό υλικό. Ένα μέρος του υλικού παρουσιάστηκε με αυστηρά οργανωμένο τρόπο και το υπόλοιπο με χιούμορ.. Το χιούμορ στηρίζεται σε συναισθήματα όπως χαρά, η σαρκασμός. Στο μεγαλύτερο μέρος τους, τα συναισθήματα μας θεμελιώνονται στον πυρήνα της αμυγδαλής.Η αμυγδαλή είναι τμήμα του λιμβικου συστήματος, το οποίο βρίσκεται κάτω από τον εγκεφαλικό φλοιό, ο οποίος αντιπροσωπεύει τη συνείδηση μας. Όταν για κάποιον είναι ευχάριστο κάτι, βοηθά όχι μόνο να αποφεύγεται η διάσπαση της προσοχής, αλλά και να ξεπερνιέται η έλλειψη διάθεσης για μάθηση. Τα παιδιά με διαταραχές στη συγκέντρωση δυσκολεύονται να επιβληθούν στις παρορμήσεις τους, το χιούμορ βοηθαει.
Στην αρχή μιας νοητικής κατάστασης, η γενική προσοχή δείχνει μια κατάσταση διευρυμένου Συνειδητού. Τα συναισθήματα παίζουν ρόλο στη μάθηση. Θετικά συναισθήματα προωθούν επεξεργασία ερεθισμάτων, ενώ τα αρνητικά την μπλοκάρουν.Για αυτό οι γονείς πρέπει να προετοιμάζουν θετικό έδαφος χωρίς αγώνες υπεροχής, μέχρι να γίνει στα παιδιά συνηθεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου