Σελίδες

Σάββατο 27 Απριλίου 2024

ΙΜΠΡΕΣΣΙΟΝΙΣΜΟΣ -ΕΞΠΡΕΣΣΙΟΝΙΣΜΟΣ

 

ΣΤΑΧΥΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΉ

(απο εργασία Ιμπρεσιονισμός του Ντεμπυσί και εξπρεσιονισμός της Σχολής Βιέννης. Όταν τα γράφαμε σε εξετάσεις, ήμασταν μέσα στην κατήφεια. Τώρα βγάζω κομμάτια, ΌΧΙ για να παραστήσω τη μορφωμένη( τι είναι άρα η μόρφωση, αν δεν οδηγεί σε ανύψωση ψυχής; Τίποτα ) , αλλά για να δώσω ένα έναυσμα σε κάποιον που του αρέσει και δεν το έχει ανακαλύψει. Μπορείτε να ακούσετε τη θάλασσα του Ντεμπυσι , στην αναζήτηση (εμένα δε με τρελαίνει πάντως. ) Εκτός αυτών δε γίνεται συνέχεια να μην ανακαλύπτουμε νέα ενδιαφέροντα, και εδώ μέσα και να λέμε ολοι τα ίδια) Για νέους νευρώνες μας που δημιουργούνται με τα νέα ερεθίσματα . //////


Ο Ιμπρεσιονισμός του Ντεμπυσί και ο εξπρεσιονισμός της Σχολής της Βιέννης.

Προσέγγιση στο ιστορικό πλαίσιο των δυο κινημάτων ,τη σχέση τους με τις εικαστικές τέχνες, τις θεωρητικές τους αρχές και η εξέλιξη τους μέσα από φωνητικά και ορχηστικά όργανα.

Όλα τα μεγάλα βήματα που πραγματοποιήθηκαν στη μουσική από το 1914 συντελέστηκαν κυρίως στο Παρίσι και τη Βιέννη.

Ωστόσο η πρωτοπορία ήρθε με άλλη μορφή

Ο Ντεμπυσί μέσα απο το έργο του άνοιξε το δρόμο της μοντέρνας μουσικής εγκαταλείποντας τις αρχές της μουσικότητας ,κατηύθυνε σε νέους ρυθμικούς συνδυασμούς ,καθώς και τις οργανικές ποικιλίες.

Πολλές φορές επέλεξε θέματα που παραπέμπουν στους ιμπρεσιονιστές

Ο άλλος δρόμος που ακολούθησε η μουσική είναι ο σειραισμος η δωδεκαφθογγισμός ο οποίος υπήρξε επινόηση των Σάιντεμπεργκ

Προσέφερε μέσα οργάνωσης τα οποία εξασφαλίζουν μια λογική συνέπεια και συνοχή.


Ο δρόμος αυτός ήταν αντίθετος στον νεοκλασικισμό


Ο Ιμπρεσιονισμός πήρε το όνομα του από τον ΄πινάκα του ιμπρέσσιον

Αντιπαραθέτει την τέχνη του ατελιέ με τη ζωγραφική της υπαίθρου,

με το παιχνίδισμα του φωτός και της σκιάς καθώς και τις χρωματικές διαβαθμίσεις αντί των καθαρών περιγραμμάτων και της ξεκάθαρης μορφής και γραμμής του Ντεμπισυ ,η οποία το 1887 χαρακτηρίστηκε ως ασαφής ιμπρεσιονισμός.



Μετουσιώνει διαρκώς τις εξωτερικές εντυπώσεις με την εσωτερική έκφραση


Ο Ντεμπυσί αισθανόταν λιγότερο ως ιμπρεσιονιστής και περισσότερο ως μουσικός

Είχε ως αφετηρία τη γαλλική μουσική ,τη μουσική του που δέχεται επιρροές από τον Chopin Wagner και στη συνέχεια διαφοροποιείται από την καλλιτεχνική δημιουργία του γερμανικού ρομαντισμού.

Οι εκπρόσωποι της σχολής της Βιέννης (που αποτελείται απο τον Σάιμπεργκ) είναι αυτοί που καθοδηγούν τη μουσική σε διαφορετικούς στόχους

Ο θετικισμός και ο νατουραλισμός δίνουν την πρώτη θέση στην πραγματικότητα και στην τάξη των υλικών πραγμάτων.

Η μοντέρνα μουσική έχει μια συγκεκριμένη αφετηρία

Αυτή μπορεί να θεωρηθεί η μελωδία του Φλάουτου με την οποία αρχίζει το πρελούδιο

Ο χαρακτηρισμός μοντέρνα είναι για τη μουσική που γράφτηκε πριν από 80 χρόνια ,έναν άλλο αιώνα.


Και ο Ιμπρεσιονισμός και ο εξπρεσιονισμός είναι τέχνες λεπτής ψυχολογικής έκφρασης και εκδηλώνουν μια υπέρ ρομαντική τάση


Ν. Μάμαλης Ισοτριας των τεχνων στην Ευρπωη , τομος Γ Πάτρα 2000

Ulrish Michels Ατλας της μουσικής τόμος Β Φ. Νακκας 2000

Πολ Γκριφιφς μοντέρνα μουσική Ζαχαρόπουλος Αθήνα, 2001



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου