ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΗ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
Αρχιτεκτονικά επιτεύγματα απο το νεοκλασικισμό το Πάνθεον στο Παρίσι και από τον ρομαντισμό το αγγλικό κοινοβούλιο.
Το Πάνθεον , όπως και το νοσοκομείο της Λυών είναι έργα του Ζαν Ζακ Σουφλό
Ο σχεδιασμός του κτηρίου βασίστηκε στον ορθολογισμό της κατασκευής τους.
Παρουσιάζεται σαν σταυρός με τέσσερεις ίσες κεραίες,
Το εσωτερικό του είναι πολύ εντυπωσιακό και μεγαλοπρεπές με κορινθιακούς κίονες, μεγάλες αψίδες και τρούλους.
Δηλώνουν στον επισκέπτη ότι ο Σουφλό έχει αίσθηση του σεβασμού και την τάση για αναζήτηση.
Αγγλικό κοινοβούλιο . Ρομαντισμός
Οι συνέπειες της βιομηχανικής επανάστασης , φάνηκαν και στην αρχιτεκτονική τον δέκατο ένατο αιώνα , διότι κατασκευάστηκαν τόσα κτήρια ,όσα δεν είχαν κτιστεί όλους τους προηγούμενους αιώνες.
Δημιουργήθηκαν τόσα κτήρια σαν σημεία κατατεθέντα, που τώρα τα θεωρούμε ενσωματωμένα με το περιβάλλον που βρίσκονται.
Ένα απο αυτά είναι το αγγλικό κοινοβούλιο στο Λονδίνο ,το οποίο δημιουργήθηκε κάτω απο δύσκολες συνθήκες.
Όταν το παλιό κτήριο κάηκε το 1836, οι κριτές διάλεξαν Αναγέννηση, σε γοτθικό ρυθμό. Ο Μπάρυ κανόνισε το γενικό σχήμα και την διάρθρωση του κτηρίου, ενώ ο Πιουτζιν ανέλαβε τη διακόσμηση της πρόσοψης και του εσωτερικού.
Τα περιγράμματα μέσα στο ομιχλώδες περιβάλλον του Λονδίνου, δείχνουν μεγαλοπρέπεια ενώ από κοντά, ότι γοτθικές λεπτομέρειες συνειδητοποιεί ο θεατής το πνεύμα του ρομαντισμού με τη νοσταλγία για το παρελθόν.
Παρατηρώντας το αρχιτεκτονικό επίτευγμα , ανασύρονται και ιστορικές μνήμες που αντανακλώνται σε αυτό, οτι οι πολιτικές ελευθέριες στην Αγγλία στηρίζονται στα επιτεύγματα του Μεσαίωνα και επομένως ήταν λογικό και επακόλουθο να οικοδομηθεί σε γοτθικό ρυθμό
Και στα δυο κτήρια της αρχιτεκτονικής σαν χαρακτηριστικές ομοιότητες παρατηρούμε τη σταθερότητα, τη στιβαρότητα και την μεγαλοπρέπεια ,ενώ διακρίνουμε ότι ο ρομαντισμός δεν είναι μίμηση της ελληνορωμαϊκής αρχιτεκτονικής, όπως ο νεοκλασικισμός,
Ο νεοκλασικισμός αντίθετα δεν έχει την νεογοτθική μορφή και τα περιγράμματα του δεν είναι τόσο έντονα,
Ο ρομαντισμός γεννήθηκε μέσα απο την επιθυμία της επιστροφής στο παρελθόν και υπογραμμίζει συγχρόνως την αγάπη για το μεγαλειώδες και μυστηριώδες, συνιστώσες οι οποίες υπήρχαν και στον νεοκλασικισμό που συνεδιαζε και την ελληνορωμαϊκή αρχαιότητα ,ώστε τα δυο κινήματα να δημιουργήσουν τεράστια αρχιτεκτονικά επιτεύγματα .
Μ. Εμμανουηλ , Β. Πετριδου, Π. Τουρνικιώτη. Ιστορια των τεχνων στην Ευρωπη Πατρα 2002
Ε,Η . Gombrich. Το χρονικο της Τεχνης Μορφωτικο Ίδρυμα Εθνικής τραπέζης Αθήνα 1998
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου