Είναι μια εικόνα του Ευαγγελισμού, χωρίς λάθη. Δε δείχνει την Παναγία πολύ ψηλή, ώστε όταν σηκωθεί να χτυπήσει, όπως οι περισσότερες δικιές μας εικόνες του Ευαγγελισμού. Η Παναγιά γέννησε τον Χριστό στα 16 της χρόνια. Ήταν μια μικρή κοπελίτσα, μέσα στον Ναό από τα 3 της χρόνια. Ευτυχώς την έδιωξαν ( ο Ζαχαρίας και οι πέριξ ) και ευτυχώς βγήκε από εκεί και γέννησε τον Χριστό
Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΖΊ ΜΑΣ. ΠΆΝΤΑ ΝΑ ΈΧΟΥΜΕ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΥΣ ΑΤΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΥΣ
εφάρμοσε τις νέες μεθόδους του Μαζάτσιο για να εκφράσει κυρίως τα παραδοσιακά θέματα της θρησκευτικής τέχνης. Ο Φρα Ανζέλικο ήταν δομινικανός μοναχός και οι τοιχογραφίες που ζωγράφισε στο φλωρεντινό μοναστήρι του Αγίου Μάρκου είναι από τα ωραιότερα έργα του .Η εικόνα δείχνει τον Ευαγγελισμό
Βλέπουμε πως η τέχνη της προοπτικής δεν παρουσίαζε καμιά δυσκολία για τον ζωγράφο.
Η μοναστηριακη αυλή όπου γονατίζει η Παναγία δίνεται τόσο πειστικά όσο ο θολωτός χώρος στην ξακουστή νωπογραφία του Μαζάτσιο. Ήθελε να παρουσιασει το θρησκευτικό θέμα με την απλότητα του. Στο έργο αυτο δεν υπάρχει σχεδόν καμιά κίνηση ούτε μας παρέχεται η εντύπωση οτι τα σώματα που βλέπουμε είναι πραγματικά στερεά αντικείμενα
Είναι πιο συγκινητικό εξ αιτίας της ταπεινοφροσύνης του. Είναι η ταπεινοφροσύνη ενος μεγάλου καλλιτέχνη που παραμέρισε εκούσια κάθε επίδειξη νεωτερισμού παρά τη βαθιά γνώση των προβληματισμών που έφεραν στη τέχνη ο Μπρουνελλέσκι και ο Μαζάτσιο>>
E.H. GOMBRICH ΤΟ ΧΡΟΝΙΚΟ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ Μορφωτικό Ίδρυμα Εθνικής Τραπέζης . Αθήνα 2004
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου